Poniżej opisujemy kroki procesu inwestycyjnego. W razie wątpliwości prosimy o kontakt z Referatem Obsługi Inwestora i Przedsiębiorcy (patrz pkt. I).
Referat Obsługi Inwestora i Przedsiębiorcy (AFP) to biuro, w którym pracownicy przygotowują kompleksową informację o bazie terenów inwestycyjnych, znajdujących się w zasobach gminy, o ich obecnym stanie i możliwościach wykorzystania. Miejsce to jest ułatwieniem dla przedsiębiorców, informacje zdobywają oni w jednym punkcie. Pracownicy Referatu Obsługi Inwestora i Przedsiębiorcy ułatwiają potencjalnym inwestorom konsultacje z pracownikami innych Wydziałów.
Miejsce załatwienia sprawy: pokój 329 (II piętro).
Aby zamówić numer należy wypełnić wniosek (AG- 1.5), który pobiera się w punkcie informacyjnym albo pokoju 330 (tam też pracownik pomoże go wypisać wniosek). Warunkiem nadania numeru porządkowego jest co najmniej posiadanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę budynku będącego przedmiotem nadania. Wypełniony wniosek można zostawić w Punkcie Informacyjnym na parterze lub w pokoju 128.
Termin załatwienia sprawy: do 1 miesiąca.
Odbiór: w pokoju 329.
Opłaty: za nadanie numeru nie wnosi się opłaty.
Podstawa prawna:
Numer telefonu w celu uzyskania dodatkowych informacji (32) 283-63-29.
Miejsce załatwienia sprawy: pokój 330 ( II piętro).
Aby zamówić należy wypełnić wniosek (AG-1.1), który pobiera się w Punkcie Informacyjnym albo pokoju 330 (tam też pracownik pomoże go wypisać wniosek).
Wypełniony wniosek (dokładnie należy opisać lokalizację tzn. adres nieruchomości, numer działki, numer księgi wieczystej lub określenie obszaru dla większych zamówień) mozna zostawić w Punkcie Informacyjnym na parterze lub w pokoju 128.
W przypadku gdy wnioskodawca nie jest właścicielem nieruchomości objętej wnioskiem lub podmiotem władającym gruntami objętymi tym wnioskiem, wnioskodawca musi wykazać interes prawny oraz wskazać przepisy prawa, z których wywodzi swój interes prawny w dostępie do danych identyfikujących właściciela lub władającego nieruchomością objętą wnioskiem.
Termin załatwienia sprawy: do 14 dni.
Odbiór materiałów: w pokoju 330.
Opłaty: Opłatę wnosi się przy odbiorze:
Opłata naliczana jest indywidualnie dla każdego wniosku. Szczegółowo opłaty reguluje załącznik do ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz
rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji. Opłatę można również orientacyjnie wyliczyć w elektronicznym kalkulatorze opłat.
Podstawa prawna:
Numer telefonu w celu uzyskania dodatkowych informacji (32) 283-63-30.
Miejsce załatwienia sprawy: pokój 330 (II piętro).
Aby zamówić należy wypełnić wniosek (AG-1.6), który pobiera się w punkcie informacyjnym albo w pokoju 330 (tam też pracownik pomoże go wypełnić). Wypełniony wniosek należy zostawić w punkcie informacyjnym na parterze lub w pokoju 128.
Termin załatwienia sprawy: do 7 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.
Odbiór materiałów: w pokoju 330.
Opłaty: Opłatę skarbową wnosi się przy złożeniu wniosku, w kwocie 17,00 zł za wyjątkiem art. 2 i art. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej :
Podstawa prawna:
Numer telefonu w celu uzyskania dodatkowych informacji (32) 283-63-30.
Miejsce załatwienia sprawy: pokój 334 (II piętro).
Należy złożyć podanie i dołączyć następujące dokumenty:
Opłaty: za wydanie decyzji zatwierdzającej projekt podziału nie pobiera się opłaty. Za złożone pełnomocnictwo także nie pobiera się opłaty.
Podstawa prawna:
Numer telefonu w celu uzyskania dodatkowych informacji (32) 283-63-34.
Miejsce załatwienia sprawy: pokój 334 (II piętro).
Należy złożyć podanie o rozgraniczenie nieruchomości. Koszty przeprowadzenia rozgraniczenia ustalane są odrębnie.
Opłaty: za wydanie decyzji o rozgraniczeniu pobierana jest opłata w wysokości 10zł, zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Podstawa prawna:
Numer telefonu w celu uzyskania dodatkowych informacji (32) 283-63-34.
Wydawanie: wypisu/wypisu i wyrysu/wyrysu z ewidencji gruntów i budynków:
Karta usługi AG-1.1 - Wniosek o wydanie wypisu/wypisu i wyrysu/wyrysu z ewidencji gruntów i budynków
Udostępnianie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego:
Karta usługi AG-1.2 - Wniosek o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego
AG-1.2 (formularz P5) - Szczegóły wniosku o udostępnienie rejestru cen nieruchomości
AG-1.2 (formularz P7) - Szczegóły wniosku o udostępnienie innych materiałów
Nadawanie numerów porządkowych:
Karta usługi AG-1.5 - Wniosek o ustalenie numeru porządkowego
Wydawanie zaświadczenia potwierdzającego posiadanie nieruchomości na terenie miasta Bytomia:
Dla terenu objętego miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego istnieje możliwość uzyskania następujących dokumentów:
Dla terenu nie objętego miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego istnieje możliwość uzyskania następujących dokumentów:
W przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w drodze decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, przy czym:
Miejsce załatwienia sprawy: Wydział Architektury - Referat Zagospodarowania Przestrzennego - pokój 309 lub pokój 402a
Termin załatwienia sprawy: 21 dni.
Opłaty:
Podstawa prawna: art. 30 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
Miejsce załatwienia sprawy: Wydział Architektury - Referat Zagospodarowania Przestrzennego - pokój 309 lub pokój 402a
Termin załatwienia sprawy: 21 dni.
Opłaty: na podstawie przepisów ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej:
Podstawa prawna: Art. 30 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
Miejsce załatwienia sprawy: Wydział Architektury - Referat Zagospodarowania Przestrzennego - pokój 309 lub pokój 402a
Termin załatwienia sprawy: 7 dni.
Opłaty: 17 zł – na podstawie przepisów ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, z uwzględnieniem wyłączeń i zwolnień z opłaty skarbowej wynikających z przedmiotowej ustawy.
Podstawa prawna: Art. 217 §1 i §2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego.
Miejsce załatwienia sprawy: Wydział Architektury - Referat Zagospodarowania Przestrzennego - pokój 309 lub pokój 402a
Termin załatwienia sprawy: 7 dni.
Opłaty: 17 zł – na podstawie przepisów ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, z uwzględnieniem wyłączeń i zwolnień z opłaty skarbowej wynikających z przedmiotowej ustawy.
Podstawa prawna: Art. 217 §1 i §2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. kodeks postępowania administracyjnego, w związku z art. 71 ust. 2 pkt 4 lub art. 48 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane.
Miejsce załatwienia sprawy: Wydział Architektury - Referat Zagospodarowania Przestrzennego - pokój 309 lub pokój 402a
Termin załatwienia sprawy: 7 dni.
Opłaty: 17 zł – na podstawie przepisów ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej z uwzględnieniem wyłączeń i zwolnień z opłaty skarbowej wynikających z przedmiotowej ustawy.
Podstawa prawna: Art. 217 §1 i §2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. kodeks postępowania administracyjnego
Miejsce załatwienia sprawy: Wydział Architektury – Referat Zagospodarowania Przestrzennego - pokój 401 lub pokój 402
Termin załatwienia sprawy: 60 dni (z wyłączeniem czasu oczekiwania na uzgodnienia).
Opłaty: 107 zł – na podstawie przepisów ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, z uwzględnieniem wyłączeń i zwolnień z opłaty skarbowej wynikających z przedmiotowej ustawy.
Podstawa prawna: Art. 50 i 59 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
Informacja o uzgodnieniach komunikacyjnych:
Podstawa prawna wydania decyzji na zjazd z drogi:
Miejsce załatwienia sprawy:
Termin załatwienia sprawy: 14 dni
Podstawa prawna:
Miejsce załatwienia sprawy: Wydział Inżynierii Środowiska ( Referat Ochrony Przyrody i Energetyki) - pokój 340
Podstawa prawna:
Procedury:
Karta Usługi: ZS-1/5 Druk: ZS-1.3 pobierz załączniki do druku ZS-1.3
Termin załatwienia sprawy:
Zgodne z Ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko - termin wydania decyzji uzależniony jest od wydania opinii organów uzgadniających: Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, Państwowej Inspekcji Sanitarnej i Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie.
Opłaty: Należność tytułem opłaty skarbowej, za dokonanie czynności urzędowej na wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, zgodnej z załącznikiem (cz. I pkt 45) do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej w wysokości 205 zł.